Benchmarking on kätevä menetelmä erityisesti tilanteissa, joissa halutaan kartoittaa parhaita käytäntöjä ja oppia muilta. Olemme hyödyntäneet benchmarking-menetelmää asiakasprojekteissa, kun tieto muiden toimijoiden tavasta organisoida toimintaa tai prosesseja tuo lisäarvoa asiakkaalle ja lisää ymmärrystä kehityksen kohteena olevasta asiasta.
Olemme hyödyntäneet benchmarking-menetelmää lukuisissa projekteissa
Tyypillisesti käytämme menetelmää siten, että tutustumme asiakkaan kanssa yhdessä valittuihin vertailutoimijoihin ja heidän tapoihinsa toteuttaa kehittämisen kohteena oleva toiminto tai prosessi. Kirjallisen aineiston laadullisen analyysin perusteella toteutamme katsauksen muiden toimijoiden tapaan hoitaa tutkittu asia.
Kehittämisajatuksia ja uusia ideoita
Benchmarking on oiva menetelmä, kun halutaan viilata ja päivittää omaa toimintaa paremmaksi tai tarvitaan ideoita siitä, miten uutta asiaa voidaan lähestyä. Se on siis parhaimmillaan silloin, kun asetetaan tavoitteita tai laaditaan kehitysideoita.
Haluatko kuulla benchmarking-menetelmän käytettävyydestä tarkemmin?
Soita meille ja jutellaan lisää!